Rabu, Jun 01, 2011

:: Trip ke Penang ::

Posted by wOrkshOp gUrLz at 11:04 PTG

Assalamualaikum....

Owesome... Percutian yang sangat indah.. 2 minggu yang lepas, aku ke Penang untuk merawat luka dihati.
Aku pi memang secara bag pack.. Percutian yang selamba badak which is beli tiket last minutes then terus je jalan. Sampai-sampai je da malam, then terus je dijemput oleh cik JGL lalu merondala aku di sekitar Penang and dapatla den melihat suasana malam di Penang.

Penang memang bandar hidup, terkejut aku mase mula-mula sampai sebab aku tak sangka live Penang macam kat KL. Paling den tak suka, kenapa ada banyak bar-bar yang open di tengah-tengah bandar Georgetown. Berbeza sungguh dengan Terengganu... hohohoho

Malam pertama, aku singgah kat kedai mamak untuk makan malam. Pastu cik JGL bawak aku ke sekitar Penang untuk menyaksikan suasana malam. Then bila da lewat malam sangat, kami balik umah tido untuk teruskan perjalanan pada esok hari. Bangun je pagi esoknye, lepas tengok cite 'Apa Kata FBI', kitaorang pun meneruskan perjalanan bermula dari USM dan berakhir di Batu Feringghi.

Padat sungguh xtvt aritu, ada pi berurut, pi jalan-jalan and paling best, SHOPPING!!!!... Night market memang best bangat deh.. Dapat gakla rembat bag coach dua even tak ori pun... btw, aku bukan kaki shopping tapi tetibe aku punya keinginan nak beli semua yang aku da lama idam nak beli..hohohoho... tak salah kan. hahahhaha

Ahadnya pulak, bangun je pagi, dengan menjamah bekpes yang simple then terus pi chowrasta, dapatla beli jeruk and rembat buku hlovate and motivation books. Lepas tuh, terus pi bukit bendera. Hajat hati nak naik ketapi tuh tapi takde rezeki, so, dapat amek gambar pun da seribu rahmat. Alang-alang tuh, singgah pulak kat Nasi Kandar Line Clear. Takdela sedap mana, sedap lagi Nasi Hakim kat Shah Alam tau. Belah petang, den singgah McD sebab cik JGL nak belanja..

Menjelang malam, Sani station jadi port sebab nak makan Char kuew Tiaw penang tapi tetap tak bule lawan Char kuew tiaw Doli. Terbaik wok...Lepas je makan, aku singgah pulak dekat Queensbay, dapatla aku tenung pantai sampai pikir ape tujuan aku datang sini. Nak nangis segan sebab ada kawan-kawan cik JGL. So, aku tahan jelah.

Tiket bus balik aku pukul 11.50 malam. Dengan badan yang penat, aku hanya mampu membuta tanpa pikir ape-ape. Motif aku nampaknya tak berapa tercapai... Sekian..

nota kaki: arini ari rabu.. Hanya tinggal dua hari... Meh senyum ramai-ramai