Selasa, Jun 07, 2011

:: Day 1: Mission to forget ::

Posted by wOrkshOp gUrLz at 12:52 PTG
Assalamualaikum...


Arini ari selasa, supposed semalam aku post entry nih. Tapi memandangkan semalam aku sibuk dengan seminar bla bla bla..... Jadinya aci jelah kalu aku post today wokeh.


Hari isnin 6 Jun 2011, Bangun pagi tanpa senyuman dan tanpa rasa ape-ape disebabkan aku dah lambat nak pi keje. Hahahahha... Jauh dilubuk hati, aku bangun dengan seribu kelukaan. Janjiku pada diri untuk bangun tanpa mengingati dia, aku langgari. Maklumla, ahad malam aku dapat call dari buntal kan, mau aku tak bertambah terkenang. Ahad malam yang sama jugalah, aku start enjin kete semata-mata nak cari dimana letaknya homestay yang dia sekeluarga tinggal. Walau aku tahu, dia mana duk situ lagi. Tapi saje kan, nak puaskan hati aku yang stupid mupid nih...





Ari isnin tuh, abes je seminar. Aku ajak budak umah sewa pi jalan-jalan dekat PKNS. Saje alang-alang nak pi bayar roadtax, tiba-tiba datang idea gila nak pi lalu umah pengantin baru semalam. Ya Allah, aku nih memang tak betul ke ape hah? Perlu ke aku buat sesuatu yang buat aku bertambah ingat dia? Aku drive dengan debaran yang kencang didada. Rasa nak menangis, rasa kecewa, rasa nak tergelak semua datang bersilih ganti. Memang aku nih manusia pelik. haihhh...





Setiap kali aku lalu dan ternampak banner ke arah rumah mereka, setiap kali tuh hati aku sebak tapi aku gagahkan jugak hati drive terus tuju rumah wife buntal. Siap lalu bawah khemah perlahan-lahan sambil mata tak lepas pandang rumah pengantin baru. Dalam hati cuak jugak, kalu tiba-tiba buntal keluar nampak kereta aku. Kan tak pasal-pasal aje kan. Aku sunguh tak tahu ape benda yang berlegar dalam kepala aku sampai aku nak buat benda-benda yang sebegitu. Sedangkan aku sepatutnya tahu, apa jua tindakan aku ketika itu tak harus aku lakukan demi misi melupakan dia.


Pengaruh buntal amat kuat dalam hati aku. Hinggakan hari ni, aku masih merangkak perlahan-lahan untuk melupakan dia. Mungkin luka nih masih baru lagi dan aku perlukan masa. Sungguh aku rindu akan buntal. Terasa dosa  akan aku kerana merindui suami orang. Dan untuk itu, maafkan aku farah.. 





Luka hati ini, aku tahu hanya Allah ada jawapannya. Usai solat zuhur semalam, aku rasa ketenangan yang amat. Lalu terdetik nak pi solat maghrib dekat masjid negeri. Pakat dengan budak-budak rumah, pukul 7 aje gerak. Sampai aje masjid, sebak aku bertimpa-timpa. Usai maghrib, aku anjak diri ke satu sudut untuk mencari kekuatan diri. Hanya pada Allah, aku lampiaskan segala rasa sedih, Airmata macam paip pecah. Aku dah tak kisah kalu ada jemaah lain yang terdengar sebab ini dunia aku dengan Pencipta aku. Aku sedang belajar menerima hakikat untuk pasrah. Itulah doaku setiap malam... Doakan aku yea...


nota kaki:  All I want to do is sleep because it doesn't hurt when I can't think of you

3 comments:

ze@L z@R@ berkata...

Dun wori sis...let it be..kalo rs nk ngs ke nk lalu dpn umh dia ke nk tgk bumbung umh dia je ke wt jela...as long as ati wa puas...lg wa than2 lg perit wa kena tangung janji wa tau mn duduk diri nyer buntal skrg...biarkan perasaan 2 hilang sndri jgn terlalu memaksa sb nti akn lbh mkn diri...wt solat hajat setiap mlm supaya di berikn kekuatan bc Yasin setiap mlm pas magrib (ustaz akk pnh pesan slps bc ayt pertama dlm Surah Yasin iaitu "Yaasiiin" berhenti sebentar & doa ringkas dlm hati pe yg kita hajatkan insyaallah doa kita kan dimakbulkan. Kuatkan smgt ye dik..

M e r p a t i B i r u berkata...

Angah orang tahu kau koat...
Tapi, remeber this. jgan disiksa hati kita..
jangan dibiarkan hati kita menangis. benda yang dah tak mampu kita tangung jgan ditambah kelukaannya lagi..
orang tahu kau dah redha ngan semua nih.
TAPI cara kau, bley buat hati kau lebih terluka...
orang tahu mungkin semua tu bley buat ko ajar hati kau ...tapi untuk ape sekiranya itu boley buat hati kau lebih terluka lagi?

percayalah. BUNTAL bukan yang terbaek untuk ko ngah...
ade indan yang lebih baek untuk ko...

jadinya...
sabar...
lupekan buntal..
jgan hidop dalam kisah semalam bersama dia...
bukalah hati...

InsyaAllah.. Esok akan menjelma insan yang lebih baek, lebih sempurna...
Orang sentiase doakan tuh...

SEMYUN...
tamo nangis2 lagi...
CHILL k...

wOrkshOp gUrLz berkata...

Kalian nih memang tegar ek..
terima kasih diatas doa kalian yang tak putus-putus buat insan ini..hohoho

kak za: Saya sentiasa akan sedar and akan ingat siapa dia skrg dan sentiasa berpegang pd prinsip,
"Tiada kawan baik dengan lelaki/perempuan, setelah seorang lelaki/pompuan berumah tangga"
Doa sy agar mampu terus pasrah..

cik merpati: hahahahah.. Akak memang kuat kot.. Setakat camni, sure i bule lawanla.. But i need time, hadir buntal bukan baru hari ni, malah dulu lagi.. Jadinya, peginya dia jugak mengambil sedikit masa.. Lagu Aishiteru tuh rasa mcm nak bakar aje. sbb dia tuju lagu tuk akk.. Ape jua tindakan yang akak lakukan tika ni, adalah semata2 nak ajar hati akk tentang realiti sebuah persahabatan.

 

~Workshopgurlz~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea