Khamis, Mei 26, 2011

:: Menghitung detik ::

Posted by wOrkshOp gUrLz at 5:43 PTG



Assalamualaikum.....

Lagi 8 hari buntal nak nikah.. Makin dekat hari tuh, makin debar jiwa aku. Makin aku ingat, makin aku resah.. Sedar-sedar, airmata aku laju je menitik. Aku pi penang aritu, aku ingat aku dapat ajar hati lupekan dia, tapi aku rasa aku tak berjaya.. Balik je sini, aku tetap dalam duka.. 




Sungguh hanya pada Allah aku berserah. Kata ustaz, REDHA itu ada banyak cabarannya kalau nak capai. REDHA itu adalah rasa cukup dengan apa yang kita ada, kalau ditakdirkan kita tak dapat apa yang kita hajatkan, kita masih boleh pasrah dan teruskan hidup, dan kalau dapat, syukur Alhamdulillah.. itulah REDHA...

Aku masih ajar diri agar redha kali ni.. Begitu banyak dugaan yang datang hingga kadang-kadang aku rasa tak mampu nak pikul. Inilah ujian yang Allah beri agar aku sentiasa ingat DIA. Weekend ni, aku bawak diri ke langkawi pulak. Moga aku mampu tenangkan pikiran disana. InsyaAllah..


nota kaki: tak tahu cara nak pujuk hati nih lagi... lagi sedih bila tahu, dia sebenarnya suka kat aku jugak...wooowowowoowow....

4 comments:

ze@L z@R@ berkata...

Salam adik manis....sape buntal 2? Nape bl korg dh suke same suke x dpt b'same? Akk tau xde jdoh tp ape p'yebabnyer...ape2 pn sabo la yer Allh nk jdohkn wa ngn org yg lbh baik dr buntal (kalo btl la buntal 2 org) huhuhu

M e r p a t i B i r u berkata...

angah.. mengingati yang dia juga suke pada kita bukan lah cara yang terbaek utk lupekan dia...

wOrkshOp gUrLz berkata...

buntal itu manusia wahai puan zara.. sy pun xtaula dia btul2 suka ke atau nak sedapkan hati sy.. tp yg sy tahu, dia ckup sayangkan tunang dia...hahhahaah

kin: pernah dengar x lagu derita merindu...

ze@L z@R@ berkata...

ala mmg la akk tau buntal 2 manusia ish wa ni..

 

~Workshopgurlz~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea