Selasa, Julai 10, 2012

:: How I Met Mr. Fiance (Part III) ::

Posted by wOrkshOp gUrLz at 1:55 PG

Assalamualaikum...


Panjang betul kisah aku dan incik tunang ni, jadinya aku sambung lagi dalam entry ni yea..
Lepas je izwan cakap yang dia nak serius, dia anta rombongan merisik even semuanya macam mengejut. Yelah, mula-mula kata nak datang tuk gather family kami ni je, apa kata orang tuh "sesi suai kenal'. Tapi 3 hari sebelum tuh tetibe dia mesej, nak bawak hajat. Serius rasa macam nak tergolek jatuh bangunan pulak mase tuh. Rasa macam jatuh cinta sekali lagi. Hahaha


Malam tuh jugak, aku call mak cakap ada orang nak datang that weekend nak bawak hajat. Mak agak terkejut, yelah.. anak dia ni mane pernah cerita pasal mana-mana lelaki. Last dulu pun,tahun 2007 mase aku cerita pasal daus. Ingat lagi kisah sedih dulu-dulu, masa menangis dekat emak sebab nak mintak izin bercinta dengan daus. Almaklumla, emak tak suka kami bercinta. Sebab tuh mase tak jadi dengan daus tuh aku bengang sangat dengan dia sebab ianya dah melibatkan keluarga. Tapi bagus jugak tak jadi, kalu tak mesti dah kawen muda, melepasla segala cita-cita aku. Syukur, syukur syukur...


Balik pada cite emak tadi. Emak dari dulu sangat risau akan anak dara dia yang sorang ni. Sejak daus kawen, aku tak pernah lagi story pasal sape-sape dekat dia. So, dia assume anak dia ni sangat broken hearted walhal anak dia ni memang tak kisah langsung dengan daus tuh. Malah rasa sangat tenang. Ada satu masa tuh, pernah aku cakap dekat emak, aku pilih untuk tima jodoh pilihan keluarga sebab aku dah taknak memilih. Tak sangka, emak betul-betul buat sebab ade satu hari tuh mak balik dan story pasal anak kawan dia. Rasa macam nak gelak bahak-bahak. Part yang paling kelakar, bila mak sangat risau bila aku dengan bai rapat sebab dia takut aku ni suka insan yang sama jantina. For God sake, memang tidakla kan sebab bai adalah sahabat terbaik yang pernah aku ada. 


Ikutkan sebelum aku kasitau rombongan nak datang, mak da tahu yang aku ade berkawan dengan seseorang which is person tuh adalah izwan. Along pecah lubang sebab dia selalu kata dia nak aku gembira. Mak tersenyum, anak kesayangan dia nampaknya tak heart broken lagi. Sebab tu aku tanye izwan betul-betul dia serius atau tak dengan keputusan ni. Aku takmo heart broken lagi sebab kalu aku kecewa lagi kali ni, agak-agak berapa lama nak sembuh yea. Silap-silap, aku tima je rombongan sape-sape yang masuk meminang tanpa kenal pun orangnye.




Pertemuan Keempat


Rombongan merisik datang pada ari sabtu 14 april 2012. Aku sangat excited, mak ayah pun macam tuh. Pendek kata sume orang tak sabar. Pakndak jalal yang jadi wakil terkebil-kebil pandang aku sebab dia macam tak caya. Antara sume adik beradik, aku yang paling low profile. Nampak macam ulat buku dan workaholic, tak pernah bawak sesape balik kampung sedangkan partner adik beradik aku yang lain, sume da pernah ditengok. 


Salam dihulur, risik disambut. Alhamdulillah, secara tak langsung aku hampir di locked up. Cincin disarung bondanya tercinta. Perghhh, rasa mau gugur jantung tahu. Moment yang tak pernah aku rasa, jadinya debaran tuh sangatla kencang, sekencang tiupan angin di Cordova barangkali.


Sejak dari itu, sungguh aku letak hati aku ditempatnye. Gambar dia aku download, nama dia aku semat. Yea, secara rasmi aku yakin yang aku dah bule berdiri semula. Tima kasih yea incik izwan sebab sudi terima saya yang penuh kekurangan ni. Yang kurang ni, mohon agar awak lengkapi InsyaAllah.


Pertemuan kelima


Mase tuh, aku ada kelas. Kami berjumpa sat je dekat tasik permaisuri sebelum aku gerak pi UTM. Ini rasanye pertemuan pertama yang berdua tapi kami jumpa pun dekat tempat ramai orang, duduk pun jauh-jauh. Cakap pun masih malu-malu, nak cakap ape pun tak tahu tau. Rasa segan sangat wooo..
Whoaaa... wahidah yang brutal jadi ayu tetibe. Ceh, rasa plastik sekejap. 


Rasanya tak sampai setengah jam pun kami jumpe. Aku rushing nak pi kelas, dia pulak memang nak aku pegi kelas cepat-cepat. Samada takmo tengok muka aku dah ataupun takmo pelajaran aku terganggu.. hahaha. Suka-suka kau je wahidah nak assume hati orang. Hurmm..Izwan hadiahkan pen, mase tuh rasa macam sangat sweet. Aku tak perlu hadiah yang mahal, cukuplah hadiahkan aku dengan keikhlasan walau ikhlas tuh takde harga. Pen tuh memang aku sayang sangat sampaikan setiap kali kuliah je aku guna pen tuh, jawab exam pun guna pen yang sama. Sayang pen macam sayang tuan dia jugak. haha


Pertemuan keenam


Awak, sebelum saya nak sambung menulis ni. Saya nak ucap bebanyak tima kasih sebab awak ade mase saat saya susah sebegini. Family saya diuji dengan dugaan yang amat berat. Terasa sekali lagi semangat saya jatuh tapi saya harus kuat sebab ketika tuh my family need me. Saya bersyukur sebab Allah permudahkan laluan hidup untuk bantu dorang. Duit keluar macam air terjun, simpanan gone macam tuh je. Tapi saya percaya ada rahmat. 


Mase tuh kan awak, satu je terlintas dalam fikiran saya. Awak masih nak teruskan atau tak dengan niat kita nak bertunang. Saya tahu, saya taklah bagus mana, keluarga pulak ada masalah di sini sana. Kalu awak mementingkan kesempurnaan, ternyata saya bukan untuk awak. Memang pasrah abes dah, sebab tuh saya jujur dengan awak sebab bila awak pilih untuk masuk keluarga saya, apa jua masalah atau malu, awak akan tumpang sekaki. Awak tahu tak, masa saya nangis dekat awak, saya rasa diri sangat loser. Saya tak boleh nangis depan mak ayah, tak boleh nangis depan yang lain. Jadinya saya telan sorang-sorang. 


Along ada suami, ainul pulak ade fiza yang selalu ade depan mata. Tapi saya tahu saya ada awak, dan disebabkan itu saya sangat takut kalu awak pilih untuk pergi. Bukan jenis saya untuk paksa orang stay disisi saya, sebab tuh saya kasi awak buat pilihan. Terima kasih yang amat dalam sayang sebab pilih untuk kekal dengan saya. Syukur Alhamdulillah.


Ok stop story cerita sedih ni. 
Sebelum bertunang, supposed kami nak jumpa lagi sebab nak beli barang-barang yang perlu. Eleh, alasan je tuh walhal ni lah masa yang ade kami nak jumpe tau. Sekali lagi, keluar pun berempat. Dari wedding kak anne sampailah shopping dekat Jakel. Takde pun berkepit-kepit yea, harap maklum. Aku jalan dengan iefa sebab aku masih segan dengan izwan ni. Abes makan malam, aku anta depa balik. Tidur dengan senyuman malam tuh. Rasa macam ade mercun meletup-letup atas kepala. Cewahhh...


Pertemuan ketujuh aku story next time pulak yea. Penuh sangat satu entry nanti aku yang penat nak baca. Haha. 


p/s: Semakin hari semakin sayang, doakan moga berkekalan. InsyaAllah..



0 comments:

 

~Workshopgurlz~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea