Rabu, Julai 04, 2012

:: Eh, tuh kisah lamala ::

Posted by wOrkshOp gUrLz at 2:45 PG

Assalamualaikum....


Fuhhh fuhhh... berhabuk sudah blogku ini. Maaf blog, banyak sangat kerja sampai hampir setahun aku tak semak kau kan blog. Nak delete post-post lama, sayangla pulak. Buleh buat kenang-kenangan, nampakla sket yang mana aku matang, dan yang mana aku langsung terbuai dan terikut ikut dek emosi.. Sian kau workshopgurlz.. hahaha. Tapi aku tahu, dengan blog nilah buat aku rasa, 

"Eh, mende ni pernah jadi ek"

"La, kau buta yea sampai buleh suka kat dia lama-lama. Kau buang masa, tahu???"


Serius rasa pathetic dengan diri sendiri. Buang masa bertahun sebab duk tunggu orang yang sama walhal orang tuh sikit pun tak heran dengan kau. Btw, dia bukan ensem macam aaron aziz pun sampai kau duk gile meroyan lama-lama weiii.. owh pleaseeela... wake up girls.. [mood rasa macam nak tampo diri sendiri..yeeeaaaa]


Ermmm.. Tahun 2012 ni, aku rasa macam banyak sangat benda yang da jadi. Ada yang positif, ada jugak yang negatif.  Kalau nak hupdate dalam satu hari, mau tak tido aku malam ni. So, aci jelah kalau aku stori ikut mood aku yang selalu je takde. Oh yea, aku sudah bergelar tunangan orang, syukur Alhamdulillah. Tunang kepada seorang lelaki yang aku sendiri tak sangka. Terlalu cepat masa berlalu kan.. OMG, adakah maksudnye aku jugak da makin tua. *** dengan mood perasan muda. kuahahaha***


Sebelum aku nak story pasal tunang aku ni. Aku rasa better aku simpulkan ape yang dah jadi pada buntal dan buncit, ye dak?? 


BUNTAL:   Dia dah selamat menjadi seorang ayah pada anak yang diberi nama Nur Iman Damia. Tahniah buntal. You see, hikmah Allah yang kite dah nampak nih. Syukur Alhamdulillah, kau masih kekal menjadi sahabatku sekalipun kita masih punyai jurang yang sangat jauh.  Aku bangga bilamana kau tak pernah lupa akan kewujudan aku dimuka bumi Allah ni. Persahabatan yang cukup aku hargai, insyaAllah...


BUNCIT:   Biarpun dia jauh, aku tak pernah jemu untuk tahu perkembangan terkini dia. Loser jugak bile sanggup stalk facebook dia semata-mata nak tahu kabar. Dia dah punye seseorang yang juga merupakan classmate dia zaman study dulu. Ceh, aku ingat dia nak pilih macam lisa surihani ke, maya karin ke, tapi rupanya taste dia biasa-biasa je. Harapkan demand je melangit..ptuiihhh... 

Dia ni memang manusia pelik, aku pun duk pikir, napelah bule tangkap cinta separuh nanar dengan mamat ni dulu. Dahla kata-kata dia selalu sangat menyakitkan hati aku. Yang buat tambah garam tuh, kalu dia komen facebook aku, ade je ayat dia yang kasi bakar. Apa dia lupe ke, sekurang-kurangnya kami pernah kamceng satu masa dulu. Ok fine, let him go, toksah nak compare dia dah dengan sesape. Jadikan itu pengajaran ok...


**************************************

Tamatla kisah depa, tanda berakhirnya kisah cinta dahulukala yang manis tuk dikenang and ada gak yang pahit nak diingat. Bermulala lembaran baru kisah cinta aku dan incik tunang. InsyaAllah akan distory later bila masa tak cemburukan aku.. teeeheee...





p/s: Kadang- kadang ALLAH sembunyikan matahariDIA datangkan hujan petir.... kita duk cari-cari ke mana hilangnya matahari, rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi... SMILE..... 




0 comments:

 

~Workshopgurlz~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea