Ahad, Julai 08, 2012

:: How I Met Mr Fiance (Part II)

Posted by wOrkshOp gUrLz at 11:03 PTG

Assalamualaikum..


Dear Blog,
Aritu aku tak story abes pun kan pasal kisah tunang aku, and now aku continue balik seabes mampu. Let's began with.......


Pertemuan Kedua


Masa tuh, aku da start berkawan dengan dia tapi biasa-biasa je. Maksud biasa tuh, aku takdela letak harapan ape-ape pun sebab aku tahu lelaki ni makhluk Tuhan yang paling susah nak diramal. Kebetulan masa tuh along kawen, dan sebagai seorang kawan, aku jemput dia hadir walaupun aku tahu dia jauh. Oh yea, dia sebenarnye berkerja di Penang dan aku masih disini, Kuala Selangor. Berasal dari Perak Utara which is nak datang sini memakan masa hampir 4 jam lebih. 


Ok, back to the story, memula aku saje-saje je ajak tapi masa tuh aku paham je kalu dia tak mungkin dapat datang. Yelah, buat ape kot dia nak datang walhal kami mase tuh baru je 3 bulan kenal. Eh, 3 bulan kot, takkan kau nak membazir minyak and tol datang wedding kakak aje. Hish, kalu aku pun malas. Even dalam hati aku sangat-sangat berharap dia datang.


Dijadikan cerita, dia datang woo dengan cik iefa cousin dia tuh. Masa tuh adalah sedikit rasa berbunga-bunga, mau tak. Aku kan tak buleh kalu ade lelaki yang sweet-sweet macam ni. Bule cair ok. Sedangkan buntal yang duk cheras pun tak datang, dia yang dari penang bule tunjuk muka. See di sini sape yang lagi bersungguh. Kebetulan besoknya aku nak tunaikan umrah, Alhamdulillah satu lagi rezeki Allah. Seribu syukur.


Disebabkan perasaan malu plus kesibukan kenduri, aku takdela layan dia hebat sangat, seadanye je. Kesian jugak sebenarnya, yelah.. penat-penat datang dari Penang, aku buat macam tuh. Maaf yea incik izwan.. Tapi awak tahu kan hati saya.. teeheee...




Pertemuan Ketiga


Malam abes kenduri tuh, kitaorang sebenarnya jumpe lagi. Tapi kami beramai-ramai yea kawan-kawan. Lepak dekat kedai mamak area cheras, motif asal sebenarnya bff aku nak kasi pesanan dan doa before aku berangkat ke Tanah Suci, yea.. itu je pertemuan yang ade, sebabnye aku sangat busy dengan kelas yang tak abes-abes. Amanat doa yang dikirim depa cuba aku tunaikan sedaya mampu aku, insyaAllah.


Aku rasa, inilah first meeting yang kami memang duk berdepan, itupun lepas manaf suh changing place sebab aku seboleh-boleh takmo duk depan dia. Tak banyak borak pun, banyak duk pandang meja sebab aku dengan dia tak pandai sangat cakap sebab tak kenal sangat kot even aku ni actually banyak cakap.. hahahaha. Oh ye, kebetulan masa tuh mata aku bengkak sebab banyak sangat nangis. Aku stress kot masa tuh, Tuhan je yang tahu apa aku rasa mase tuh, takpe wa, beralah tuh baik.. insyaAllah. Tapi disebabkan dah janji dengan depa plus aku memang da tak daya nak duk umah, so aku pilih tuk kuar dengan muka yang sembap sangat. 


Jadinya, aku kira itu macam pertemuan terakhir sebab kita tak tahu kan ape yang bakal jadi masa tuh apatah lagi bila dah tahu, sebenarnya dia pernah aim orang lain dalam kalangan bff sendiri. Jadinya aku memang bersedia mental dan fizikal. Manalah tahu, kotnye aku  jadi batu loncatan tuk memikat kawan aku yang paling cantek ke. Wallahualam.


" Doakan saya bahagia dunia akhirat " Pesan awak masa saya nak berangkat..


Awak tahu tak, saya doa lebih dari tuh. Setiap sujud ketika itu saya sebut nama awak. Saya pun pelik, awak ni bukan sesape pun dalam hidup saya masa tuh tapi kenapa saya bawak nama awak ke Tanah Suci yea? Saya doa dijodohkan dengan awak, ok. Serius rasa pelik, saya tahu dalam hati saya ade sape mase tu tapi sebenarnya hati saya tipu rasa saya barangkali. Its complicated. Awak singkirkan dorang dengan cara tersendiri. Sedaya mungkin saya pikir, 


"eh, dari saya doa awak dengan saya, baik saya doa terbukanya hati buncit untuk saya"


Tapi tetap jua nama awak yang disebut, SubhanaAllah


"Ya Allah, jika Muhammad Izwan Ismail itu benar jodohku, satukanlah kami dalam rahmatMu. Jodohkan kami Ya Allah. Aku ingin dia yang menjadi imamku"  Speechless~~~





Kuasa Allah sape mampu duga, 3 minggu lepas aku balik umrah dia anta rombongan merisik. Sebenarnya kan, aku takut sebelum-sebelum tuh lagi. Aku takut kot sebab ade rombongan lain yang nak masuk meminang. Yea, insan yang tak hot macam aku masih ade kot yang nak masuk jarum. Plus, aku da start takut bilamana tersebarnya ura-ura ex aku si daus tuh nak bercerai dengan ayu. Aku tahu, dia akan kacau aku balik dan ianya benar-benar terjadi sekarang. 


Lepas balik umrah, panjang aku berpikir. Aku taknak dah kawan-kawan yang macam ape-ape. Maksud aku, kalu kau rasa kau macam nak serius dengan orang itu. Ok then, go ahead. Tapi kalu tak, ok stop mesej or mesej bile perlu aje. No heart feeling. Aku nak cara macam tuh, aci kan. 


So, disebabkan muka aku yang tebal ni. Aku tanya izwan direct, atas motif ape yea dia selalu mesej aku. Yelah, aku takmo kot tersuka kat sapa-sapa lagi. Yang dah lepas, lepaslah. Aku nak buang sorang-sorang kot. Dan aku memang da ready, kalu wan mase tuh tetibe kata dia anggap kawan je, aku memang da ready nak sekat terus hati aku. Yelah kawan je, kau takyah nak mesej lelebih. Full stop. Tapi bilamana dia kata, dia nak kenal aku dan nak serius, perghhh mase tuh rasa macam nak jatuh katil woo...


Sejak tuh, aku baru mula letak dia betul-betul dalam hati aku. Yea, sebab aku mencari yang ikhlas dalam perhubungan. Sejak dia bertapak, aku buang nama-nama yang lain. Sebab aku sangat mementingkan kesetiaan. Kalu bukan dia sekalipun, biarla aku yang setia, insyaAllah.


Sekian setakat ni, will be continue back, insyaAllah.....



p/s: kunci hati saya, awak yang pegang incik tunang, insyaAllah..




0 comments:

 

~Workshopgurlz~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea